Legislație transport

O nouă legislație obligatorie în Franța pentru vehiculele comerciale de peste 3.5 tone!

Începând cu 1 ianuarie 2021, semnalizarea unghiurilor moarte la vehiculele comerciale de peste 3.5 tone ce operează în zonele urbane devine obligatorie în Franța!

O nouă legislație obligatorie în Franța pentru vehiculele comerciale de peste 3.5 tone!

Vehiculele vor trebui să fie echipate cu marcaje speciale de avertizare (autocolante 25 x 17 cm) pe ambele laterale și în spate, pentru a avertiza pietonii și bicicliștii despre pericolul unghiurilor moarte.

Vezi instrucțiunile de instalare:

Pentru un ansamblu rutier (cap tractor + semiremorcă) este nevoie de minim 3 autocolante.

O nouă legislație obligatorie în Franța pentru vehiculele comerciale de peste 3.5 tone!

Dacă la un autoturism sau o autoutilitară unghiurile moarte pot fi reduse cu ușurință, la un vehicul comercial greu, precum un camion, autobuz sau autocar, acestea sunt greu de eliminat. Dimensiunile și poziția de condus sunt cauza unghiurilor moarte, iar ele nu pot fi eliminate complet, chiar dacă vehiculele se echipează cu sisteme de asistență.

Decizia a fost luată pentru a-i proteja și mai mult pe utilizatorii vulnerabili ai drumurilor (pietoni și bicicliști) pentru ca ei să nu rămână în acele unghiuri.

În oraș, un pericol mare pentru bicicliști sau pietoni îl reprezintă punctul mort al vehiculelor grele. Spre exemplu, dacă un camion sau autobuz se află la semafor și vrea să vireze la stânga sau la dreapta, din cauza unghiurilor moarte, șoferul ar putea să nu observe prezența unui pieton sau a unui biciclist. Pentru a împiedica acești utilizatori să rămână în acele unghiuri moarte, ei trebuie să fie informați despre ele.

O nouă legislație obligatorie în Franța pentru vehiculele comerciale de peste 3.5 tone!

Amenzi

Dacă autocolantele nu sunt aplicate deloc sau sunt aplicate incorect (vezi specificații Decret nr. 2020-1396 din 17 noiembrie 2020), șoferul/transportatorul riscă o amendă cuprinsă între 135 de euro şi 750 de euro. Atenție!

Întrebări frecvente

Ce vehicule sunt afectate?

  • Orice vehicul cu o greutate maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.

Ce vehicule sunt scutite de această obligație?

  • vehiculele agricole și forestiere;
  • vehiculele specifice activitatilor de iarnă;
  • vehiculele de intervenție ale serviciilor de gestionare a autostrăzilor si a drumurilor secundare;
  • vehicule de transport a lemnului (camion de tăiere)
  • autovehicule și vehicule remorcate, pentru care din punct de vedere structural/tehnic* nu este posibilă aplicarea semnelor laterale și / sau posterioare.

Cum poate fi aplicată semnalizarea pe vehicul?

  • Lipire;
  • Nituire;
  • Pictura/Desen – care sa păstreze identice forma/dimensiune/culori
  • Insemnul in buzunar aplicat/lipit.
  • Orice alt mijloc de fixare ferma;

Vehiculele inmatriculate in alte țari sunt supuse acestei obligații?

Dacă acestea detin deja, pe lateral și în spate, un indicator destinat indicării prezenței unghiurilor moarte în temeiul legislației unui alt stat membru al UE, nu vor mai fi necesare alte insemne suplimentare.

Dar vehiculele deja echipate cu un model care nu este conform cu modelul prezentat în anexa la proiect?

Dacă aceste vehicule sunt echipate, pe lateral și în spate, înainte de 31 martie 2021, acestea vor fi considerate legale doar o perioadă de 12 luni de la publicarea ordinului în jurnalul oficial.

Unde ar trebui să fie aplicată semnalizarea?

Semnalizarea va fi plasată în așa fel încât să fie vizibilă în toate situațiile și în așa fel încât să nu obstrucționeze vizibilitatea altor plăci de reglementare, a inscripțiilor vehiculului, vizibilitatea luminilor și dispozitivelor de semnalizare, precum și câmpul vizual al șoferului.

Există cerințe de reglementare pentru poziționarea semnalizării?

Da. Semnalizarea trebuie să respecte o locație specifică prevăzută la articolul 2.

Semnalizarea trebuie să fie aplicată pe partea din spate a vehiculului la dreapta planului median longitudinal (între 0,9 și 1,5 m de la sol), precum și lateral, pe fiecare parte, cu excepția suprafețelor de sticlă,  pe o distanta de pana la 1m de partea frontala  si o inaltime între 0,9 și 1,5 m de sol.

Există excepții de la această poziționare?

Da, în caz de imposibilitate tehnică*.

Notă*:  Imposibilitatea tehnică corespunde cu imposibilitatea de a fixa semnalizarea în perimetrul stabilit prin decret (de exemplu: suprafață vitrată).

Abaterea de la cerințele de înălțime:

  • Autovehicule și vehicule tractate, pentru care este imposibil tehnic pentru a respecta cerința de înălțime deasupra solului de semnalizare, indicatoarele se vor plasa la o înălțime cât mai apropiată de cea prescrisă la Articolul 2 din prezentul decret și în limita a 2,10 metri.

Abaterea de la cerințele pentru poziționarea laterală:

  • Vehicule cu sisteme de viziune directă în partea de jos a ușilor sau ușilor geamurile sunt echipate cu indicatoare plasate la o distanță față de vehicul cât mai aproape de cel prevăzut la articolele 2 din prezentul decret și în limita a 3 metri. Se poate renunța la distanța de 3 metri atunci când structura vehiculului nu permite poziționarea semnelor în conformitate cu prevederile acestui articol fără a obstrucționa o parte din geamuri.
  • Criteriile de poziționare pentru semnele laterale nu se aplică la vehiculele tractate pentru care există o imposibilitate tehnică. Aceste vehicule transportă semnele laterale într-o poziție compatibilă cu caracteristicile lor tehnice.

Abaterea de la cerințele de poziționare din spate:

  • Criteriile de poziționare a semnalizării din spate nu se aplică vehiculelor cu motor și tractate pentru care există o imposibilitate tehnică. Aceste vehiculele sunt marcate pe fața si pe spate într-o locatie compatibilă cu caracteristicile tehnice ale acestora.

Exemple: nave container; – usi auto; – tractoare pentru semiremorci; – vehicule cisterna; – vehicule cu platformă; – brate pentru incarcari detasabile; – carucioare, etc.

Regulamentul se aplica si vehiculelor înmatriculate în afara Franței, dar dacă acestea sunt deja prevăzute cu semne de avertizare în conformitate cu legislația unui alt stat membru al UE, autoritățile franceze de control vor accepta aceste semne.

5/5 - (4 votes)
Vlad

Sharing is caring

Facebook
Twitter
LinkedIn

Descoperă mai multe direct de la specialiști

Citește informații complete de ultimă oră din domeniul transportului ori descoperă sfaturi și exemple de bune practici pentru a-ți eficientiza întregul parc auto!
Scrie-ne ACUM!
1
Ai nevoie de ajutor?
Bună ziua!
Cu ce vă putem ajuta?