Începând cu 01.01.2021, camioanele care transportă mărfuri din Marea Britanie către UE vor trebui să poarte documentele vamale de import corespunzătoare pentru mărfurile pe care le transportă. Documentele ar putea fi verificate la punctele de plecare GB sau la portul de sosire al UE.
Acest lucru va fi indiferent dacă Marea Britanie și UE încheie un acord comercial de liber schimb.
În general, este responsabilitatea importatorului / exportatorului să furnizeze această documentație companiei de transport, cu toate acestea, șoferul trebuie să le dețină și să le prezinte oficialilor de frontieră.
Șoferilor fără documentația corectă nu li se va permite să își continue călătoriile și pot provoca coloane de mașini pe drumurile care se apropie de Portul Dover sau Eurotunnel.
Bine de știut
Pentru a ajuta companiile de transport să fie sigure că sunt în posesia documentelor corecte, Guvernul Marii Britanii lansează un serviciu web, numit „Verificați dacă un autovehicul este pregătit să treacă frontiera”. Companiile de transport vor face o declarație online unde se includ detaliile camionului, destinația, data plănuită a călătoriei, detaliile loturilor și o serie de autodeclarații pentru a confirma că documentele vamale și de import / export sunt la corecte și se poartă la bord.
La sfârșitul declarației, va fi eliberat un permis de acces digital Kent (KAP) care va permite camionului să folosească drumurile din Kent pentru a se deplasa către Portul Dover sau Eurotunnel. În cazul în care o cerere KAP este respinsă, camionul nu va fi pregătit să circule până când nu se furnizează documentația lipsă.
Accesul la drumurile strategice din Kent va fi interzis pentru camioanele fără un KAP valid. Camioanele care vor circula pe aceste drumuri fără KAP pot fi amendate cu 300 GBP.
Serviciul web este în prezent în versiunea beta, dar versiunea finală urmează să fie gata în decembrie 2020.
Legea daneză privind detașarea lucrătorilor
Începând din 01.01.2021, este de așteptat ca o nouă lege daneză privind detașarea muncitorilor să intre în vigoare cu o declarație de detașare care urmează să fie elaborată de Autorității Daneze pentru Afaceri.
Aceasta înseamnă că marea majoritate a companiilor de transport trebuie să plătească șoferilor partea salariului pe ore, în conformitate cu acordul colectiv național danez pentru sectorul transporturilor, atunci când efectuează transportul în Danemarca.
Mai multe informații vor apărea în articolele viitoare pe măsură ce autoritățile daneze vor înainta cu legislația.