Detașare șoferi - platforma IMI
A devenit obligatorie introducerea datelor șoferilor, precum și a vehiculelor pe care aceștia le conduc, în platforma europeană IMI. Specialiștii CargoTrack te ajută să obții declarația IMI!
Ce este declarația de detașare șoferi?
Declarația IMI este un document care atestă faptul că șoferii firmei tale sunt plătiți cu salariul minim în țările în care aceștia își desfășoară activitatea: încărcare, descărcare sau cabotaj.
Declarația de detașare șoferi trebuie generată din platforma europeană, cel târziu la intrarea pe teritoriul țării respective. Declarația nu este necesară în țara de origine.
Operatorul stabilit într-un stat membru are obligația de a înregistra informațiile referitoare la activitatea de detașare a șoferului, în platforma europeană IMI , înainte de începerea detașării acestuia.
Directiva detașării șoferilor are și câteva situații excepționale, în care se exclude nevoia acestui document. Printre situațiile excepționale, se numără de exemplu și transportul bilateral. (Romania —> Italia —>Romania)
Începând cu această dată, autoritățile țărilor europene nu ar mai trebui să solicite transportatorilor străini să își înregistreze șoferii detașați, în sistemele naționale.
Cu toate acestea, site-urile naționale pot fi folosite în continuare de operatorii statelor din afara Uniunii Europene.
Despre declarația de detașare șoferi
Conform noii legislații, trebuie să furnizați la solicitarea autorităților de control, certificate pentru șoferii dumneavoastră pentru fiecare țară din UE , inclusiv Marea Britanie, în cazul în care efectuați operațiuni, însă nu și pentru țările pe care doar le tranzitați.
O declarație de detașare șoferi poate fi întocmită pentru o perioadă minimă de o zi și până la o perioadă maximă de șase luni, iar la expirarea acesteia trebuie creată o nouă declarație.
Pe portal se subliniază faptul că, inclusiv pentru operațiunile transportatorilor care durează chiar și o singură zi, trebuie să existe declarație.
Dacă te întrebi ce informații conțin noile declarații de detașare IMI, poți regăsi aceste informații mai jos:
– numărul declarației, țara de detașare, datele preconizate ale începerii și încheierii, tipul de transport și operațiunile.
– denumirea operatorului, țara de înregistrare, codul TVA și numărul din registrul național al societăților, numărul licenței comunitare.
– numele managerului de transport, date de contact, date privind certificatul de competență profesională.
– numele și datele de contact ale persoanei de contact; aceasta poate fi, de asemenea, managerul de transport.
– numele conducătorului auto, detalii privind locul de muncă, permisul de conducere și alte date privind documentul de identificare.
– numărul de înmatriculare al vehiculului.
Cum se realizează controlul acestor atestate?
Agenții de control dintr-o anumită țară au dreptul de a solicita șoferilor străini declarația de detașare, tipărită sau în format electronic, trimisă de operator pe telefon sau tabletă.
Este verificată pe loc autenticitatea și validitatea declarației de detașare prin scanarea codului QR de pe declarație (operațiunea de verificare se face în timp real prin intermediul IMI).
Agenții pot decide să trimită ulterior o cerere către companie pentru a verifica documente suplimentare care să ateste că șoferul a primit remunerația potrivită pentru perioada de detașare.
Cererea de documente se face prin intermediul IMI, astfel că, autoritatea competentă din țara operatorului (ex. Inspecția Muncii, în România), poate fi responsabilă de solicitarea datelor către transportator.
Principalele obligații administrative ale companiilor înainte, în timpul și după detașare:
Înainte de detașare
Depunerea unei declarații de detașare în portalul special creat în acest scop, cel mai târziu la începutul efectiv al perioadei de detașare.
În timpul detașării
Șoferii detașați trebuie să dețină următoarele documente:
– declarația de detașare în format tiparit sau electronic;
– dovezi ale operațiunilor de transport care au loc în statul membru gazdă, cum ar fi documentul e-CMR;
– înregistrările tahografului (în special simbolurile de țară ale statelor membre în care conducătorul auto a efectuat operaţiuni de transport).
După detașare
Transmiterea prin intermediul sistemului IMI a documentelor:
– înregistrările tahografelor;
– documentele e-CMR;
– documentația referitoare la remunerația șoferului în raport cu perioada detașării;
– contractul de muncă;
– fișele de pontaj aferente muncii efectuate de conducătorul auto;
– dovada plății remunerației aferente conducătorului auto.
Aceste documente trebuie transmise în termen de maxim 8 săptămâni de la încheierea perioadei de detașare.
Administratorii au nevoie de atestate?
Administratorul care prestează munca de șofer, delimitată printr-un contract individual de munca în care se atestă calitatea lui de șofer, pentru care este remunerat și pentru care își plătește contribuțiile în țara de origine, are nevoie de declarația IMI.
Ai nevoie de ajutor cu realizarea atestatelor privind noua lege ce prevede detașarea șoferilor?
Te-ai simți mai sigur dacă cineva s-ar putea ocupa sau măcar să te ajute cu noile modificări legislative?
Cere ajutorul echipei CargoTrack!
Acest proces este complex și poate să fie cu adevărat o bătaie de cap. Noi te putem ajuta să scapi de această grijă, lasă declarațiile în seama noastră!
Ce zici dacă ne-ai lăsa pe noi să te ajutăm cu actele necesare șoferilor tăi de fiecare dată?
Probleme des întâlnite
Ai nevoie de ajutor cu realizarea atestatelor privind noua lege ce prevede detașarea șoferilor?
Nu ai experiență cu întocmirea dosarelor și legislația internațională?
Dorești să scapi de stresul completării și depunerii dosarelor și documentației?
Beneficiile obținute
Noi realizăm declarațiile
Noi încărcăm documentele în noua platforma IMI
Noi vă asigurăm acest serviciu la un abonament lunar fără perioadă contractuală
În caz de control, un reprezentant legal te va reprezenta în fața autorităților
Plătești doar atât timp cât șoferul este angajat.
Evitarea amenzilor pentru lipsa documentației
Consultanță din partea unor experți în domeniu
Proces simplificat pentru comfortul tău
Alte servicii financiar juridice compatibile
Descoperă alte servicii CargoTrack care îți pot îmbunătăți eficiența flotei auto și lasă grijile birocrației în seama noastră!
Recuperare TVA
Printre serviciile financiare și de consultanță oferite de CargoTrack se numără și serviciul de recuperare de TVA. Scopul acestuia este de a te ajuta să…
SENT-GEO – Transporturi accizabile Polonia
SENT GEO este un sistem utilizat în Polonia, care are ca scop eliminarea fraudei legate de TVA, accize…
Consultanță – Formular A1
CargoTrack îți oferă consultanță specifică necesară pentru obținerea formularului A1 și depunerea documentației la CNPP București atât pentru firmele de…
Licență transport 3,5 tone
Din data de 21 mai 2022, odată cu modificarea legislativă adusă Pachetului de Mobilitate cu privire la licența de transport, aceasta a devenit…